GRIPatwork

Onnodige “kilometers” op de werkvloer

Onnodige meters lopen in de productiehal, eindeloos zoek naar dat éne document, wachten op je collega die jou gisteren voor 17.00 uur de beloofde informatie zou toesturen. Of toch nog maar even iets nabrengen bij die klant omdat de chauffeur dat vanmorgen was vergeten. Allemaal voorbeelden van verspillingen in je bedrijfsproces. Dingen waarvan je je eigenlijk niet eens bewust bent en waarvan je al helemaal niet kunt voorstellen wat het oplevert als je deze verspillingen uit je proces haalt.
“We horen dan ook vaak: ‘Processen verbeteren? Dat is bij ons niet nodig, daar hebben we eerder goed over nagedacht’. Totdat we een aantal vragen stellen.”
– Puck Kolfschoten

‘Maar dat doen we al jaren zo’ 

We horen dan ook vaak: ‘Processen verbeteren? Dat is bij ons niet nodig, daar hebben we eerder goed over nagedacht’. Totdat we een aantal vragen stellen. Dan blijkt toch vaak dat er (vaak na jaren) helemaal niet meer kritisch wordt gekeken naar de processen en dat werkzaamheden ‘al jaren zo worden gedaan omdat dat zo nu eenmaal het beste werkt.’ En dat terwijl de omgeving verandert, medewerkers zich ontwikkelen en de mogelijkheden voor automatisering alsmaar meer worden. 

Verspillingen in kaart brengen 

In een sessie van een dagdeel brengen we graag jouw bedrijfsprocessen in kaart samen met jouw medewerkers. We identificeren de grootste vormen van verspilling en maken een concreet actieplan om deze verspillingen uit je bedrijfsproces te halen. Als je slim bent, dan doe je dat met grote regelmaat.  

Wat levert je dat op? 

Zo blijf je continu profiteren van de grote voordelen die dit oplevert:  

  • ‘flow’ in je processen 
  • efficiënter werken 
  • minder fouten 
  • hogere kwaliteit van je product of dienst 
  • constante(re) kwaliteit 
  • kortere doorlooptijd 
  • beter bedrijfsresultaat 

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks tips over hoe je effectief, efficiënt maar vooral onbezorgd kunt ondernemen!

Meer blogs