GRIPatwork

Nieuwe website met monday.com als ordermanagementsysteem voor MijnAsbestAttest

Voor het bedrijf MijnAsbestAttest was het tijd voor een upgrade op het gebied van ordermanagement. Zij maakten al gebruik van monday.com, en wilden dit uitbreiden met een klantportaal. Daarnaast was de website ook aan vernieuwing toe.

De uitdaging

Het bedrijf MijnAsbestAttest maakte al gebruik van monday.com voor hun projectmanagement en had de ambitie om een klantportaal te creëren waarin makelaars en andere professionals op regelmatige basis bestellingen konden plaatsen. Via dit portaal zouden zij dan in realtime de status van hun aanvraag kunnen raadplegen. Daarnaast moest het ook mogelijk blijven voor incidentele klanten, zoals particulieren, om op een laagdrempelige manier aanvragen in te dienen die dan eveneens in monday.com terechtkwamen. Samen met het klantportaal moest de website een nieuwe, gemoderniseerde look krijgen. Daarnaast moesten de diensten op de nieuwe website beter gepresenteerd worden en moest het voor MijnAsbestAttest ook mogelijk zijn om de website zelf te bewerken.

De website was tot dan toe gehost bij Vistaprint, waar ook de e-maildiensten waren ondergebracht. Daarom moest, bij het verhuizen van de website naar een andere hostingomgeving, ook de migratie van de mailboxen worden uitgevoerd. Het was hierbij noodzakelijk dat de downtime van de mailboxen minimaal was, maar ook dat de huidige mails meeverhuisd moesten worden naar alle mailboxen van de medewerkers.

 

 

Module

Implementatie monday.com als CRM

Implementatie monday.com voor project- en procesmanagement

Branding

Conversieoptimalisatie (CRO)

Klantreis samenstellen

Businessplan op 1 A4 opstellen

Bedrijfsonderdeel

Over deze organisatie
MijnAsbestAttest is een gevestigd bedrijf in België dat essentiële rapporten levert voor woningverkoop in West-Vlaanderen. Het bedrijf verzorgt asbestattesten, energieprestatiecoëfficiënten, stookolietankkeuringen en elektriciteitskeuringen.

De oplossing

De nieuwe website is gebouwd in een WordPress-omgeving. Het portaal waarin klanten kunnen inloggen om de huidige orderstatus te raadplegen is apart gehost en staat op het subdomein portaal.mijnasbestattest.vlaanderen. Dit portaal is gebouwd door Xebia Workplace.

Via de website kunnen incidentele klanten, zoals particulieren, snel een asbestattest aanvragen. Via het portaal kunnen vaste klanten, zoals makelaars en vastgoedprofessionals, nieuwe rapporten aanvragen. Hier kunnen zij dan de status raadplegen die rechtstreeks gekoppeld is aan het ordermanagementsysteem dat draait in monday.com.

De mailboxen van alle medewerkers zijn verhuisd van VistaPrint naar Google Workspace. Hier zijn eerst alle e-mails gekopieerd naar de nieuwe mailboxen, om vervolgens de mail om te leiden naar de nieuwe server. Dit heeft plaatsgevonden op zondagavond, zodat MijnAsbestAttest geen downtime had en maandagochtend direct kon starten met de nieuwe mailbox in Google Workspace.

“Wij zijn super tevreden met de samenwerking! Super vlot geholpen, hele mooie, functionele website, echt alles perfect, nergens klachten over 😅 nog eens een dikke merci!”
– Elisa Vermeylen

Het resultaat

  • Een geheel vernieuwde website met een vereenvoudigd aanvraagformulier en klantportaal, waar content ook door MijnAsbestAttest zelf kan worden aangepast.
  • Professionalisering van mailboxen in een Google Workspace-omgeving, inclusief agenda’s en Drive-opslag.
  • E-mailmigratie naar Gmail/Google Workspace, waarbij alle e-mails eerst zijn overgezet en vervolgens de e-mailmigratie is voltooid voor minimale downtime.
  • Vereenvoudiging van ordermanagementsysteem in monday.com.
  • Een klantportaal waarin vaste klanten op elk moment hun huidige orderstatus kunnen raadplegen. Dit klantportaal is ontwikkeld in samenwerking met het monday.com team van Xebia Workplace.

De nieuwe website en het migreren van de mailboxen naar Google Workspace zijn gerealiseerd door Olivier Kolfschoten, gespecialiseerd in webdesign en digitale automatisering. Heb jij ook een nieuwe website nodig of kan jouw orderaanvraag ook efficiënter? Plan een afspraak met Olivier.

Meer klantverhalen

AH Konincks Utrecht

Structuur en rust voor supermarktmanager AH Konincks

GRIPatwork kreeg al in 2019 de opdracht om ca. 1 dag per week op het gebied van personeel en organisatie ondersteuning te bieden aan de supermarktmanager van Albert Heijn Konincks. Inmiddels zijn de meeste vraagstukken en projecten opgepakt wat ertoe heeft geleid dat er structuur en rust is, en dat de supermarktmanager zich bezig kan houden met dingen waar ze zelf goed in is én die ze leuk vindt.

Dagelijkse bedrijfsvoering niet langer afhankelijk van ondernemer TEBI

GRIPatwork kreeg de opdracht om ervoor te zorgen dat de dagelijkse bedrijfsvoering niet meer afhankelijk was van eigenaren Peter en Anita van den Hadelkamp. De wens van Anita en Peter was dat werkprocessen tijdens hun afwezigheid gewoon soepel moesten blijven doorgaan.
Bricks invest logo

Een efficiënt en geautomatiseerd werkproces voor Bricks Invest

Bricks Invest was op zoek naar een oplossing om processen te stroomlijnen die te maken hebben met (ver)kopen van woningen waaronder het vormen van een verkoop/aankoopdossier.