GRIPatwork

Strategisch marketingplan opstellen

Het opstellen van een strategisch marketingplan start met het analyseren van de visie, missie, strategie en bedrijfsdoelstellingen. Vervolgens wordt er een SWOT-analyse uitgevoerd om de marketingstrategie te kunnen bepalen. Daarna wordt deze omgezet naar concrete acties en middelen om het doel te bereiken.

Probleemstellingen

  • Wij zijn afhankelijk van een kleine groep klanten, waardoor we onvoldoende spreiding hebben in ons klantenbestand.
  • Onze marketingactiviteiten zijn niet afgestemd op onze bedrijfsdoelstellingen.
  • Klanten worden onvoldoende herinnerd aan waar wij als organisatie voor staan en wat we kunnen bieden.
  • Wij weten niet uit welke componenten de klantreis bestaat.
  • We bereiken onze doelgroep niet met marketinguitingen.
  • Klanten weten niet exact waar wij als organisatie voor gaan en staan.
  • De verwachtingen van de afnemers zijn niet in lijn met hetgeen wij leveren (te hoge of te lage verwachtingen).
  • Ons merk is (nog) geen begrip binnen onze branche.

Wat levert het op?

  • Je geeft voor langere termijn richting aan de koers die je als bedrijf wilt inzetten.
  • Je weet welke marketingmiddelen ingezet moeten worden om je doelstellingen te behalen.
  • Je hebt een concreet actieplan.
  • Je bereikt nieuwe klanten of haalt meer uit bestaande klanten.

Geïnteresseerd in deze Module?

Zou je willen weten of deze Module iets voor jouw organisatie is? 

Gerelateerde Modules

Sales & marketing

Implementatie monday.com als CRM

In kaart brengen van het huidige werkproces en informatiebehoefte, het inrichten van het systeem, doorvoeren van automatiseringen en het afstemmen van een duidelijke werkwijze.
Procesoptimalisatie

Implementatie monday.com voor project- en procesmanagement

Het in kaart brengen van het proces of project, aanmaken van taken, toewijzen van taken aan verantwoordelijken, doorvoeren van automatiseringen en afstemmen van een duidelijke werkwijze.
Branding & webdesign

Branding

Met deze module zorgen ervoor dat jouw bedrijf goed gebrand wordt met o.a. een merknaam, logo, slogan, typografie, kleuren, tone-of-voice en beelden en vatten dat samen in een Brand Style Guide. Ook zorgen we voor een duidelijke positionering van jouw bedrijf.

Meer informatie over deze Module

Vraag hier direct meer informatie aan over de volgende module en we nemen contact met u op.

Strategisch marketingplan opstellen
Het opstellen van een strategisch marketingplan start met het analyseren van de visie, missie, strategie en bedrijfsdoelstellingen. Vervolgens wordt er een SWOT-analyse uitgevoerd om de marketingstrategie te kunnen bepalen. Daarna wordt deze omgezet naar concrete acties en middelen om het doel te bereiken.